Veselīgs un sabalansēts uzturs

20/03/2015

Vispirms jau vajadzētu pārtikā daudzveidību, cilvēkam nepieciešams uzņemt produktus no visām pārtikas grupām, dodot pirmo roku augu pārtikai kā, piemēram, dārzeņiem, graudaugiem un, protams, augļiem. Par papildinājumu vajadzētu izvēlēties produktus, kas satur daudz olbaltumvielu, piemēram, zivis, sēklas, olas, gaļu, pienu un citus olbaltuvielām bagātus produktus. Protams, reizēm var lietot arī, ko saldāku, pāris šokolādes gabaliņus, piemēram vai arī kādu saldāku sulu. Šī visa shēma ir normāla tad, ja organismam ir no kā ņemt nepieciešamos vitamīnus un citas nepieciešamākās vielas. Aizvien vairāk tiek diskutēts arī par dažādām filozofijām, piemēram, kad jāizvairās no dzīvnieku produktiem, taču parasti tas viss ir bez nopietniem argumentiem.

Vienmēr ir jāpatur prātā, ka jebkura pārtikas grupa ir savā veidā unikāla un kaut ko neuzņemot tas ir jāaizvieto ar kaut ko citu. Piemēram, ja netiek lietoti dārzeņi un augļi, tad ir jādomā alternatīvs variants, kā uzņemt C vitamiņu, balastvielas un citus savienojumus, kas ietilpst iepriekš minētajā grupā.

Otra lieta ir tas, ka ir jāmāk atbilstoši novērtēt savu dzīvesveidu un līdz ar to arī atbilstošu ēdienkarti. Nepieciešams uzņemt tik daudz kalorijas, cik tiek patērētas. Piemēram, aptuveni vienu stundu sēžot pie galda, apmēram 70 kilogramus smags cilvēks tajā laikā patērē simts kilokalorijas, tajā pašā laikā vienā kūciņā var būt līdz pat 500 kcal un vēl klāt arī cukurs. Šāds uztura balanss neapšaubāmi novedīt pie lieku kilogramu iegūšanas. Tajā pašā laikā cilvēks, kam ir aktīvs dzīvesveids šis kaloriju daudzums tieši var noderēt. Tāpēc vienmēr der atcerēties, ka dienas laikā vismaz kaut kādām fiziskām aktivitātēm laiks ir jāatrod.

Trešā lieta ir tāda, ka nevar visu darīt strauji. Ja esi nolēmis mainīt savu ēdienkarti, tad tas ir jādara pakāpeniski, lai nesabojātu organismu. Piemēram, ja esi ieplānojis skriet, tad nav uzreiz jāskrien 15 kilometri vai jāpārtrauc saldumu ēšana, viss jādara lēnām, pakāpeniski pieradinot organismu, kamēr tā kļūst par jūsu ikdienu. Šādas straujas izmaiņas parasti rezumējas ar tukšu ledusskapi un izgulētu gultu. Atrodiet līdzsvaru.

Kā papildus bonuss veslīgam un sabalansētam uzturam ir arī laba pašsajūta. Ja organisms jutīsies labi, arī tu pats tā jutīsies. Lai ievērotu perfekti pareizu uzturu, protams, ir nepieciešama nauda, var noalgot arī personīgo treneri, kas palīdzēs ar visu tikt galā vēl veiksmīgāk. Ja nav šādu līdzekļu, tad papildus finansējumu var saņemt aizņemoties. Piemēram, ātro kredītu piedāvājumi ir ļoti labs risinājums, tad, ja plāno atgriezt naudu īsā laikā. Esi veselīgs!